Zielone szaleństwo - czyli wszystko, co musisz wiedzieć o smoothie

Czy tobie też znudziło się śniadanie w postaci owsianki, jajecznicy i tostów? Nie masz rano czasu, by przyrządzać nowe dania, jesz w biegu, a posiłek, który zabierasz ze sobą do pracy nie można nazwać lunchem, a… słodką przekąską? Świetnie się składa. Przekonaj się, jak łatwo i szybko możesz przygotować pełnowartościowe smoothie, które bez wątpienia doda ci energii i postawi na nogi nawet o 6:00 w poniedziałek!

123RF

Pewnie zastanawiasz się, jakim cudem szklanka "zielonej papki" może być tak wartościowa i zbawienna dla organizmu? A jednak… ;-)

Moc chlorofilu

Pijąc koktajl z zielonych warzyw, dostarczasz swojemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Chlorofil, bogaty w żelazo i magnez, polepszy samopoczucie, ale również korzystnie wpłynie na układ nerwowy i pokarmowy. Jest skuteczny w oczyszczaniu wątroby, a nawet w leczeniu żylaków.

Z zielonych warzyw wybieraj przede wszystkim szpinak, jarmuż, ogórki, pietruszkę, itp. To głownie z nich powinien składać się ten drogocenny napój ;-)

Trochę koloru i smaku

Jeśli chcesz aby twój napój miał niepowtarzalny, wyrazisty smak, musisz dodać do niego słodkie owoce. Wiele osób narzeka, że własnoręcznie przygotowane smoothie nie smakuje tak jak powinno, kojarzy się raczej z goryczą. W tej kwestii na pewno sprawdzą się brzoskwinie, jabłka, truskawki, ananas, itp.

Do uzyskania gęstości użyj bananów lub awokado - koktajl nie tylko zachwyci smakiem, ale również kremową konsystencją.

Wisienki na torcie

Mówiąc o zielonym smoothie, nie można zapomnieć o cytrynie! Idealnie sprawdzi się jako orzeźwiający i pełen witamin dodatek. Jeśli chcesz, aby twoje smoothie było bardziej syte, dodaj do niego płatki owsiane lub jaglane. Możesz wybrać też siemię lniane, które jest niezwykle cenne i bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe.

Do sedn… do dzieła!

Na sam koniec, chciałabym zaproponować kilka sprawdzonych przepisów na lekkie, proste, a przede wszystkim wartościowe zielone koktajle. Jestem przekonana, że kiedy ich spróbujesz, nie przestaniesz smakować i eksperymentować. Nie daj się prosić — zrób to dla zdrowia!

Zobacz również: Kuchenne pomysły na wyciągnięcie ręki. Poznajcie smaczne blogi

Malinka
1 banan
garść malin
garść szpinaku
woda

Pietruszkowo
1 banan
garść pietruszki
kilka kostek lodu
woda

Mango!
2 owoce mango
garść sałaty
łyżeczka miodu
woda

Czuć miętę
garść sałaty
garść mięty
2 banany
łyżeczka oliwy
woda

Po wybraniu ulubionego zestawu wystarczy zblendować wszystkie składniki i cieszyć się pełnią smaku. W upalne dni zamiast wodny warto dodać kilka kostek lodu — orzeźwienie gwarantowane!

Inne zdrowe przepisy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Porady kulinarne:

Bogate właściwości marchewki Właściwości kakao, czyli dlaczego warto sięgać po "pokarm bogów" Jaki jest najlepszy rodzaj czekolady? Chcesz upiec makaroniki? Zobacz co może ci się przydać W jaki sposób przyrządzać szpinak, aby zachował najwięcej wartości odżywczych? Właściwości rozmarynu Ciastu marchewkowemu mówię stanowcze "Tak" - zobacz dlaczego Czym przyprawić dania z kurczaka? Obiad na kieszeń studenta, ale z klasą! Właściwości botwiny Sezon na botwinkę – dlaczego warto włączyć ją do diety? Jak ugotować makaron idealny?